Skip to content

Operations Manager

Amsterdam, Noord-Holland, NetherlandsOperations

Job description

Wij zijn Brenger; een clean-tech scale-up in Amsterdam dat een duurzaam transportplatform bouwt en er alles aan doet om het transport van grote spullen voor consumenten en bedrijven zo efficiënt en voordelig mogelijk te maken. Dit doen wij door elk busje op de weg met lege ruimte zoveel mogelijk te vullen. Inmiddels zijn we actief in Nederland, België en Duitsland en we staan op het punt onze service in heel Europa neer te zetten. 

Wat je gaat doen

In deze rol heb je de leiding over het Operations Support team (+/- 25 man / vrouw). Je bent dus verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de supportafdeling van Brenger. Het team verleent service aan onze drie klantgroepen: koeriers, consumenten en zakelijke klanten. Deze serviceverlening varieert van customer support tot onboarding en account management voor koeriers en zakelijke klanten. Jij speelt een cruciale rol om Brenger hard door te laten groeien. Door ervoor te zorgen dat we de snelle groei operationeel aankunnen door elke week processen efficiënter en schaalbaar te maken terwijl we de kwaliteit van onze service hoog houden. 


Het team is jong, getalenteerd en presteert goed. Hoe gestroomlijnder het team werkt, hoe efficiënter en effectiever de dagelijkse business loopt. Je houdt de performance van de afdeling nauwkeurig in de gaten. Knelpunten identificeer je tijdig, om ze vervolgens proactief uit de weg te ruimen. In de samenwerking met andere afdelingen zoekt jij continu naar manieren om de kwaliteit en efficiëntie te verbeteren. Als rechterhand van Tjeerd (COO) zetten jullie samen de strategische lijnen uit voor Brenger. Jij verzamelt inzichten, analyseert data uit verschillende bronnen en houdt Tjeerd en de rest van het MT nauwgezet op de hoogte van ontwikkelingen.


Het team 
Het is jouw verantwoordelijkheid dat er hard wordt gewerkt maar dat er ook een leuke werksfeer is. Je houdt je bezig met het coachen van je team, het voeren van performance gesprekken, maar je organiseert ook de borrels en team meetings. Je bent dus samen met onze jonge / ambitieuze team dagelijks bezig met het verbeteren en verder groeien in ons kantoor aan het Vondelpark in Amsterdam. De organisatie moet echter schaalbaarder worden om de verwachte snelle groei aan te kunnen. Er liggen nog veel kansen op het gebied van procesoptimalisatie en structurering. Als inspirerende People Manager breng jij heldere structuren aan.

Samengevat: 

  •  Je hebt de leiding over het Operations Support team (+/- 25 man / vrouw) en zorgt voor een zo optimaal mogelijk functionerend team.
  • Je zet samen met de COO (Tjeerd) de strategische lijnen voor de Operations Support afdeling uit.
  • Je zorgt voor de juiste, duidelijke structuur waardoor het team onze klanten zo goed mogelijk kan helpen. 
  • Je zorgt ervoor dat we snelle groei aankunnen door het efficiënter en schaalbaar maken van processen.


Tijdsindeling

Analyse en verbeteringen (30%)

  • Feedback van klanten doorgeven aan andere afdelingen binnen Brenger zodat we onze service verder kunnen verbeteren.
  • Brainstormen over verbeteringen die de kwaliteit van de service van koeriers vergroten.
  • Automatisering en optimalisaties van processen analyseren en uitwerken.

Management (30%)

  • Leiding geven aan het Operation Support team (+/- 25 part-timers).
  • Coaching support agents en het voeren van performance gesprekken.
  • Recruitment en behoud van het team.

Strategie (20%)

  • Wekelijks overleg met Tjeerd (COO).
  • Uitwerken welke operationele uitdagingen er gaan komen bij verdere groei.
  • Bedenken wat er nodig gaat zijn om de kwaliteit van de service hoog te houden bij een groeiend aantal transporten.

Operationeel (20%)

  • Je bent verantwoordelijk voor de uitbetaling van de part-time krachten en het maken van het rooster.
  • Je helpt het Operations Support team wanneer nodig met het oplossen van tickets, bijzondere gevallen en uitbetalingen.

Job requirements

  • +3 jaar werkervaring in een leidinggevende en/of strategische rol.
  • Pre: ervaring bij een scale-up of techplatform. 
  • Je functioneert goed in een snelgroeiende organisatie en krijgt energie van deze dynamiek.
  • Je bent goed in prioriteren en werkt gestructureerd.
  • Je bent analytisch sterk en weet de juiste conclusie te trekken uit verschillende databronnen.
  • Je vind het leuk om een jonge groep van part-time studenten te motiveren.
  • Je bent geen pleaser: je kiest niet voor de gemakkelijke weg. 


Wij bieden

  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid om eigen initiatieven te ontwikkelen en uit te werken.
  • De kans om veel te leren en verder te groeien in een snelgroeiende scale-up.
  • Een contract voor één jaar voor 32 tot 40 uur in de week.
  • 25 vakantiedagen per jaar, én je bent vrij op je verjaardag. 
  • Dagelijkse vegetarische lunch, snacks en fruit. Eén keer per week genieten we van een zelfgemaakte lunch door collega's.
  • Het vieren van behaalde successen, gezellige borrels en (team) events.
  • Een jong en hecht team van ± in totaal 50 man/vrouw met een gemiddelde leeftijd van ± 30 jaar.
  • We willen niet dat je kiest tussen werk en privé. Daarom werken we hybride en moedigen we je aan om te sporten wanneer dat voor jou uitkomt.


Ga jij de uitdaging aan om Brenger te laten groeien en impact te maken?

Laat ons door middel van een korte motivatie weten waarom jij enthousiast bent over Brenger en jij als Operations Manager ons team wil komen versterken!



Wil je zien wat wij doen? Kijk dan hier !

or