Skip to content

Customer Support Teamlead

Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands€2,700 - €3,800 per monthCustomer Solutions

Job description

Word onderdeel van onze missie om elk busje, dat toch al onderweg is, zoveel mogelijk te vullen! Want daar wordt iedereen blij van: de koerier, het milieu en jouw portemonnee. Win-win-win!

Vanuit ons kantoor in hartje Amsterdam, speel jij als Customer Support Teamlead, of Customer Solutions Teamlead zoals we dat bij Brenger noemen, een sleutelrol in het creëren van een goede ervaring voor klanten en koeriers bij Brenger. Zo draag je direct en heel zichtbaar bij aan het succes van Brenger. Ben jij pro-actief, oplossingsgericht, communicatief én vind je het leuk om een team enthousiaste studenten aan te sturen? Solliciteer dan nu, om samen met ons te werken aan onze mooie missie! 👇

Over Brenger

Brenger is een clean-tech startup, opgericht in oktober 2016 door Wisse en Derk. Sindsdien is ons team gegroeid van twee naar meer dan 50 collega's. Brenger is gestart in Nederland, recent ook actief geworden in België en Duitsland, en staat nu op het punt om verder op te schalen. Er komen een aantal spannende jaren aan waarin we flink willen groeien en verder willen professionaliseren om deze groei aan te kunnen. Kortom: een hecht én ambitieus team met grote plannen voor de uitrol van Brenger in heel Europa!

Ons transportplatform maakt het vervoer van grote spullen (zoals fietsen, kasten of banken) makkelijk voor iedereen. Brenger verzorgt deze transporten door gebruik te maken van de lege ruimte in busjes die toch al rondrijden. Deze missie, “to fill every courier van on the road”, is een win-win-win: we maken het vervoer van grote spullen makkelijk en voordelig, onze koeriers verdienen meer geld, en we besparen met elkaar CO2 doordat er in totaal minder kilometers worden gereden. Sinds de oprichting hebben we meer dan 3.187 ton CO2 weten te besparen door het voorkomen van 14.885.871 onnodige kilometers.

Wat ga je doen?

Als Customer Solutions Teamlead ben jij de drijvende kracht achter ons customer support team. Jij zorgt ervoor dat onze Brenger-klanten en koeriers de allerbeste service ervaren. Van het snel beantwoorden van vragen tot het oplossen van problemen, en van het trainen van jouw team tot het naadloos laten samenwerken - jij regelt het allemaal. Klanttevredenheid staat bij jou voorop. Jouw doel? Stralende klanten, koeriers en een team dat weet van aanpakken. Let's make the support experience awesome! 💪🌟

Tijdsverdeling:

  • Teamleider (30%): Jij stuurt ons supportteam aan, creëert een motiverende sfeer en zorgt dat het team goed presteert en altijd een goede oplossing biedt. Je helpt bij werving, onboarding en offboarding, lost problemen met het rooster op en host de dagelijkse stand-ups. Je bent actief betrokken bij contractverlengingen en prestatiegesprekken, en organiseer je teamactiviteiten om successen te vieren. Jij promoot en ademt een cultuur van continue verbetering binnen het team.
  • Klantvragen (30%): Jij bent de go-to persoon voor lastige klantvragen en moeilijke cases. Hierin zoek je altijd naar een empathische en professionele oplossing. Drukke tijden? Als je team hulp nodig heeft, ben jij er om bij te springen. 
  • Training & ontwikkeling (20%): Je geeft inspirerende trainingssessies aan onze Customer Solutions Agents, zodat ze de nodige kennis en skills hebben om de beste service te kunnen leveren aan klanten en koeriers. Ook begeleid je de onboarding van nieuwe agents, geef je on-the-job feedback en ben je mede-host van de maandelijkse support meeting en andere toffe trainingen, zoals workshops.
  • Kwaliteitsbewaker (15%): Je waarborgt kwaliteit door de prestaties van het team en klantfeedback te analyseren. Ook houd je de reactie- en oplostijden in de gaten. Je zorgt ervoor dat hardware en software correct werken en gebruikt worden zoals bedoeld. Daarnaast stimuleer je de implementatie van nieuwe beleidsregels en werkprocessen.
  • Feedback Beheer (5%): je deelt feedback van onze klanten en koeriers en werkt hierin samen met andere teams om issues doeltreffend aan te pakken en onze algehele service te verbeteren.


Groeipad

Afhankelijk van jouw persoonlijke ambitie en de groei van Brenger zou je op termijn kunnen doorgroeien in de volgende drie richtingen:

1. Leadership: als Brenger groeit, kun je meegroeien door bijvoorbeeld een groter team aan te sturen. Ook kun je denken aan meer HR gerelateerde thema's oppakken zoals de loonadministratie, performance management of het neerzetten van een positieve bedrijfscultuur.

2. Specialisatie binnen Customer Solutions: in de operatie is er altijd heel veel te verbeteren en te optimaliseren. Als je dit leuk vind zou je hierin verder kunnen ontwikkelen als specialist. Maar je kunt ook denken aan het optimaliseren van de klantbeleving, of de tools waar we mee werken.

3. Specialisatie buiten Customer Solutions: als Customer Solutions Team Lead heb je veel contact met zowel onze koeriers als onze zakelijke klanten. Als jij in één van deze twee onderwerpen een passie vind, kun je ook denken aan een rol in ons Koerier team of ons Business team. 

Het Customer Solutions Team:


Tom, Victoria en Maarten

Job requirements

Must-have:

  • Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare ervaring in klantenservice of een aanverwante functie.
  • Je bent een leider en hebt daar ook al wat ervaring in opgedaan.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Een afgeronde HBO Bachelor of aantoonbare werkervaring op HBO denkniveau.
  • Beheersing van de Nederlandse én Engelse taal, zowel spreken als schrijven.
  • Je hebt een passie voor een klantgerichte benadering en je wordt blij van het leveren van uitzonderlijk goede service.
  • Jij denkt in oplossingen!
  • Je bent in staat om conflicten snel en efficiënt op te lossen.
  • Je bent flexibel: je kunt je goed aanpassen als dingen snel veranderen.

Nice to have:

  • Je spreekt ook Duits, wij hebben ook een aantal Duitse collega's in het Customer Solutions Team.

  • Je hebt een positieve mindset, je wordt er blij van onze klanten en het team blij te maken.

  • Je bent al bekend met de dynamiek van een platform, start-up en/of de transportsector.

  • Je bent fan van ons sustainable business model.


Wij bieden:

  • Een marktconform salaris wat past bij jouw ervaring.

  • 25 vakantiedagen per jaar, én je bent vrij op je verjaardag.

  • Een contract voor één jaar voor 32 tot 40 uur in de week.

  • Een kantoor in hartje Amsterdam naast het Vondelpark.

  • Dagelijkse vegetarische lunch, snacks en fruit. Eén keer per maand genieten we van een zelfgemaakte lunch door collega's.

  • Een jong en hecht team met gezellige (team) events.

  • We willen niet dat je kiest tussen werk en privé. Daarom moedigen we je aan om te sporten wanneer dat voor jou uitkomt.

  • Werkervaring in een dynamische start-up met veel ontwikkelingskansen.


Enthousiast geworden?

Klik op "apply", stuur ons je CV (of Linkedin profiel) en beantwoord een paar vragen. Als we een match zien, nemen we contact met je op om een interview te plannen en het team persoonlijk te ontmoeten. Heb je nog een vraag? Stuur een mailtje naar liza@brenger.nl.

Recruitment proces

Stap 1: intro-call met Liza (People & Culture).
Stap 2: interview 1 met Tjeerd (COO) en Liza (People & Culture).

Stap 3: interview 2 inclusief case met Victoria (Customer Solutions Manager) en Derk (Oprichter). En na de case een informeel kopje koffie met Maarten en Adam. Zo krijg je een goed beeld van hoe het team eruit ziet.

Stap 4: wanneer we beiden tevreden zijn over de gesprekken dan hopen we dat je zo snel mogelijk ons team komt versterken.


We kijken ernaar uit je te ontmoeten! 🚀




or